04 Mayıs, 2013


Beğenmeyen Okumasın ekibi, bu ay da Charles Dickens'in Büyük Umutlar isimli eserini tahlil etmek için bir araya geldi... Güzel bir tesadüf olarak, Helena Bonham Carter ve Ralph Fiennes gibi isimlerin de yer aldığı Büyük Umutlar uyarlaması vizyona yeni girmişti. O yüzden kitap sohbetimizden sonra Atlas Sineması'nda bir de filmi seyrettik.

Cafe Kafka, Beyoğlu

Kitap tam bir edebiyat şöleni! Kimsenin bu bağlamda bir eleştirisi olmadı... (Olan çarpılır :-) ) Ancak bol bol grilik, sefalet, ahlaki çöküntü ve drama biraz iç karartabilir, bunu da burada söylemiş olalım. 

Filmin ise ilk yarısı oldukça sıkıcıyken,  ikinci yarısı büyük oranda başarılıydı. Eh tabii başrollerde Ethan Hawke ve Gwyneth Paltrow yok ama en azından kitaba sadık kalınmış. 1998 yılı versiyonunda ana kahraman Pip bile bizlere Finn olarak sunulmuştu!

Not 1: Fotoğraflar kitabın ve filmin griliğine atıfta bulunularak siyah beyaz yüklenmiştir.

Herkes ayrı telden...

Not 2: Mine Oda Yayınları'nı tercih ederken, Merve & Burcu kitabı Can Yayınları'ndan okumuş. İngilizce versiyonunu ben  arkadaşlarıma hava atmak için Londra'dan almıştım, ancak Dickens'ın harika dili yüzünden bitiremeyip rezil oldum. (Londra'da ayrıca bir Dickens Müzesi bulunduğunu söyleyip, edebiyat turizmine katkı da yapmış olalım!) Ve Gözde Kindle'dan sonra şimdi de iphone ile teknoloji bağımlılığını sürdürüyor... Özlem ne okudu bilmiyoruz, zira şehir hatlarının çalışmaması sebebiyle Anadolu yakasında mahsur kalıp toplantıya katılamadı...

Not 3: 1998 yılındaki uyarlamayı eleştirdik ama onun da müzikleri harikaydı diyerek güzel bir hatırlatma yapalım:





Bir dahaki buluşma metnimiz Nabokov'dan Lolita... O zamana kadar tekil incelemelerimizle esenkalın sevgili okurlar!

9 yorum :

  1. Sevgili yazarlar, bu sefer tek cümlelik yorum kısmını unuttuğumuz için, buradan yazmamızı rica edeceğim. Benimki şu: "İngilizcesini okuyorsanız, 3 ay önce başlayınız."

    YanıtlaSil
  2. İngilizcesini okumaya başladım, anlamadım. Türkçesine geçtim.

    YanıtlaSil
  3. Ben de Pip'in Joe'ya olan tavrına istinaden diyorum ki: "Biz büyüdük ve kirlendi dünya."

    YanıtlaSil
  4. romandaki tüm tesadüflere istinaden diyorum ki: ee pip'ciğim, dünya küçük!

    YanıtlaSil
  5. O değil de sanki bundan da 5 sezonluk bir dizi çıkar bu olay öyküsüyle değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de nasıl çıkar!! bence bir de bu eser için cast seçmeliyizz :)

      Sil
    2. Evet bak onu atladık, değerlendirelim :)

      Sil
  6. bu kitap için ben de diyorum ki, Joe gibi abisi olanın sırtı yere gelmez. Bir de herkesin hayatı büyük umutlarla dolu başlar.

    YanıtlaSil